Her trives vi, sier Christin i midten med markedskoordinatene Marius Holmgren og Susanne Dynna. Velkommen til en hyggelig opplevelse her!

ANNONSE

ANNONSE

Sparebank1
ANNONSE

ANNONSE

ANNONSE

ANNONSE

ANNONSE

ANNONSE

ANNONSE

ANNONSE

ANNONSE

ANNONSE

Vestby BedriftsForum, – nå Vestby Næringsforum, har Vestby Storsenter som sitt medlem.

Det har derfor blitt skrevet om flere av butikkene. Dette er siste artikkel fra min hånd og det er derfor naturlig å ta en titt på ledelsen og styreren av dette stedet. Senteret sto ferdig i 2013, men da hadde allerede Christin jobbet med prosjektet i lang tid. Hun har erfaring fra flere andre sentra, men nå er det full tid her i Vestby. Hva slags tanker har så hun om dette samlingsstedet i Vestby sentrum?

Aldri to like dager

Når Christin går rundt på senteret blir hun ofte stoppet av kunder. Dette synes hun er veldig hyggelig, men kan ikke alltid gjøre alle til lags. – Det er mange som spør hvorfor ikke bilradioen virker på parkeringen i kjelleren, sier hun. – Da må jeg svare at et slikt anlegg ville koste svært mange penger og det blir derfor ikke prioritert. Christin smiler og sier at hun hører mye om hva som kunne vært bedre, men hun vil også gjerne høre om det folk er fornøyde med. – Jeg tror på at vi kan gjøre hverandre gode. Her er vi folk som har jobbet sammen siden starten, vi har sterke bånd, vi føler oss i familie, her banker mange hjerter for sin butikk, vi har blitt godt kjente og følger hverandre både opp og ned. Det er fordi vi bryr oss om hverandre. Vi holder hverandre oppdatert og tar vare på de som blir syke, for eksempel. Det skjer mye med så mange mennesker på ett sted. Alle de som jobber her er viktige. Vi vil høre hva vi gjør både bra og hva som kan bedres. Det blir tatt seriøst og slik kan vi bli enda bedre. Jeg har hørt kunder si at atmosfæren her er så hyggelig, at en alltid blir tatt så godt i mot og får den hjelpen en trenger. Det tror jeg er fordi vi trives godt her og har et flott miljø hvor vi samarbeider og vil alle det beste. Dette med å ha kontakt med både kundene og de som jobber her gjør at ingen dager er like. Det er alltid spennende å gå på jobb, sier Christin. Men det må også nevnes at hun har hatt flere ubehagelige opplevelser her. Hun har blitt truet på livet og kontoret hennes har blitt utsatt for sprenging. Jo, vi tror henne når hun sier at to dager aldri er like.

Hva med senteret i fremtiden?

Trenger vi senteret når folk handler mer og mer på nettet? – Ja, sier Christin med overbevisning. – Senteret er et treffsted. Folk må ut og møte andre folk. Men jeg kan se for meg at butikkene kan bli endret en del. Det blir kanskje mer lagerlokaler hvor folk benytter seg av «klikk og hent.» Vi har mulighet for å bygge ut, for arealene er store utenfor her. Kanskje vi kan ha mere aktiviteter, for eksempel. Vi må bygge stein for stein og lage behov folk vil sette pris på fremover. Vi må tenke på at alle trenger hyggelige opplevelser. Vi har ledige lokaler i dag og er i dialog med mange forskjellige bransjer. Kanskje blir det mer helserelaterte aktiviteter her. Vi må jo tilpasse oss til alle tjenester. Så hva som skjer blir morsomt å følge fremover. Jeg kan i hvert fall love at det kommer nyheter, sier hun.

Gode kollegaer

Senterlederen synes det er morsomt å engasjere seg, få til noe, spille andre gode til felles beste. – Dette hadde ikke fungert uten gode kollegaer, sier Christin og fortsetter: – Jeg har så flott medarbeidere! Morsomt er det også å tenke på at vi har mange som har jobbet her fra starten av. Det gjelder for eksempel en fra rengjøringsfirmaet vårt. Han møter jeg ofte om morgenen når jeg kommer på jobb. Da har han vært her en stund allerede og er like blid hver dag. Sånt gjør noe med humøret, vet du. Vi samarbeider også med NAV og har gode opplegg slik at folk kan komme seg ut i arbeidslivet. Mange blir fast ansatte også og det er godt å se når både arbeidsgiver og arbeidstaker blir fornøyde, sier Christin smilende.
– Det gode samholdet gjør at vi i etterkant kan le av ting vi har opplevd og på den måten få bearbeidet negative hendelser. Det er helt naturlig at på et såpass stort senter så skjer det mange ulike ting. Butikkene kan bli utsatt for tyveri, noen prøver å lure til seg penger og kunder kan oppføre seg truende. De forskjellige butikkene støtter hverandre og samarbeider. Vi venter alle på befolkningsveksten og flere innflyttere innenfor dørene våre, men vi står sammen og ser lyst på fremtiden, sier senterlederen.

Samarbeid er stikkordet

Christin er svært reflektert og er tydelig i måten hun prater på. Dette er en god egenskap når en skal være i en så krevende jobb. For en må ikke glemme at Vestby Storsenter nå venter på en større befolkningsvekst som er lovet i og med utbyggingen av sentrum. Flere butikker har bukket under, men nye har heldigvis kommet til. Vekst i omsetningen er en nødvendighet for at alle skal overleve. Når det gjelder omsetningsforholdet så langt i år, så viser tallene en økning på 3% i forhold til i fjor. – Vi vokser, sier Christin. De som handler her kommer oftere og handler mer. Men vi vil gjerne ha flere som svinger av fra E6 også. Vi tror vi er blitt flinkere til å komme under huden på kunden og tilby det de vil ha. Det virker som om folk ikke behøver å dra et annet sted for å handle. Men så har jeg skikkelig tro på at hele Vestby sentrum må samarbeide. Vi må dra lasset sammen både nord og sør her. Vi må åpne oss og jobbe sammen selv om avstanden er litt stor. Jeg tenker at løsningen ligger i at vi må være positive med hverandre, tenke på hverandre til felles goder, hjelpe til så vi alle kan vokse. Selv om avstanden er som den er, må vi allikevel støtte og gjøre det beste for alle. Det betyr at alle foretak i Vestby må stå sammen og være positive. Det har jeg virkelig tro på, sier hun overbevisende.
Senterleder Christin Werge Johansen kommer med en flott oppfordring: – Vær snille med hverandre! Vær venner og gjør hverandre gode! Da kommer vi langt, avslutter hun.

Frivillig støtteabonnementTegn et Frivillig støtteabonnementBestem beløpet selv

Du har nå lest en artikkel fra en av våre magasiner! Vi publiserer stadig nye artikler og utvider innholdet her på våre nettsider, i tillegg til de flotte magasinene vi distribuerer. Hvis du liker det du ser og leser setter vi pris på om du kunne tenke deg å tegne et støtteabonnement. Dette kan du lese mer om ved i klikke på knappen under.

Vis mer om støtteabonnement