De fleste av oss har vært på Bauhaus en eller flere ganger. Konseptet med at du skal få det du trenger under samme tak har neste år eksistert 10 år i Vestby. For noen av oss er kanskje Bauhaus viktigere enn Rådhuset. Planlegging før jul for å spare tid og penger er viktig. En som gjerne hjelper oss med det er Kjell-Kristian Ellingsen som er varehussjef. Han begynte i juni og har noen måneder fartstid. Litt flaks har han hatt med årets vær som har vært tilnærmet normalt/vått. Fjorårets varme sommer førte til at det ble mindre behov for hageutstyr grunnet sen groing samt at badestranda fristet mer. Kjell-Kristian er fornøyd med at Bauhaus i Vestby har en betydelig høyere omsetningsøkning enn tradisjonelle varehus og storsentre.

ANNONSE

ANNONSE

ANNONSE

ANNONSE

ANNONSE

ANNONSE

Sparebank1
ANNONSE

ANNONSE

Gode naboer er ofte konkurrenter.

I år har Bauhaus fått en nabo som også selger konkurrerende produkter. Det kan skape synergier. Kjell-Kristian opplever at mange kunder ønsker å se på aktuelle tilbud flere steder uten å reise langt. Han fremhever at det blir enklere for kunden og tidsbesparende. Ved oppussing investerer kundene i smak og verdier. Selv om pris alltid er viktig handler det mye om å like produktene samt kvalitet.

Nettresearch og fysisk handel.

Mange tester ulike tilbud på nettet, men vil gjerne se produktet før de går til anskaffelse. Spesielt ved oppussing er opplevelsen viktig. Kjell-Kristian vil være god på netthandel, men opplever at kundene gjerne kommer flere ganger før de tar et sluttvalg. Ofte kan det være behov for å få svar på aktuelle spørsmål.

Juleplanlegging

Når vi nærmer oss den store høytiden, så vil Kjell-Kristian poengtere viktigheten av inspirasjon. Juleutstillingen i varehuset er stor og omfattende i bredde. Bare juleutstillingen i størrelse er ofte større enn mange store butikker. Her kan man få julefølelsen og skape julestemning. Varehussjefen trekker frem at de har et stort utvalg julepynt og juleinteriør som kan skape en positiv stemning også i barnerom. Dermed vil hele familien kunne utnytte vareutvalget til presanger og julestemning.

Økende kundegrunnlag

Med kunder fra Ski, Drøbak og Moss og E6-kunder er eksponeringen av varehuset en stor reklameplakat. Kjell-Kristian har notert at befolkningsveksten bare i Vestby forventes å dobles på 10 år. Smitteeffekten fra Outlet er veldig positiv, spesielt i helgen hvor trafikken er meget tett i den sentrale rundkjøringen og flere velger å kjøre ned til Bauhaus. Han har flere ganger opplevd at en del av familien er satt av ved rundkjøringen og mannen kommer inn på Bauhaus og spør om han kan slå i hjel noen timer her.

Økt kundeservice

Det trenes og økes på kundeservice hver dag. Det er viktig at kunden får hjelp på kort tid. Kjell-Kristian planlegger derfor bedre tilgjengelighet på selgere ved behov. Han har full forståelse for at kundene ikke alltid vet hvor den aktuelle varen er. Det er fortsatt mange som ikke har kjennskap til et omfattende lagerutvalg av trelast med drive-in.

Women’s night.

Også i år vil en aften være prioritert damer. Temaet vil være inspirasjon og hjelp til å lage egne lekre juledekorasjoner. Til å lede kvelden kommer bloggeren Linda Elmin som driver hviit.no. Du kan ta med deg din egen dekorasjon hjem. Det vil være enkel servering av drikke og mat. Denne aktiviteten kan du ikke kjøpe. Den er gratis.

Meld deg på Bauhaus.no under Servicetjenester innen 13. november kl 12 og hold av kvelden etter 14.november kl 17.30-19.30.