Med bærekraftig miljø og besparelser i fokus
Irene Beatrice Brevad åpner seansen med at ordfører Tom Anders Ludvigsen har sin 70 års dag i dag den, 28. januar. Ludvigsen forteller ... Les mer
Irene Beatrice Brevad åpner seansen med at ordfører Tom Anders Ludvigsen har sin 70 års dag i dag den, 28. januar. Ludvigsen forteller ... Les mer
Ordfører Tom Anders Ludvigsen åpner seansen med å gratulere Brødrene Thomassen Bygg – Veso avd. Vestby og TA drift. Han kan med glede si at han er stolt av deres miljøengasjement.
Spelet er basert på en dagbok fra 1892-1902 som Historielaget har dramatisert til en familieforestilling, som vises den 1. og 2. november i Kulturkvartalet.
Vestby Historielag: Vi driver og lager en historisk familieforestilling – i Vestbys nye storstue - Vestby Kulturkvartal. Med egenprodusert manus - og proff regi og scenografi er forestillingen Vestby spelet 2024 klar til høsten.
Med en viss spenning entret jeg lokalet, Gobi i Vestby kulturkvartal. I invitasjonen fra lokalbanksjef Karianne Pettersen i Sparebank 1 stod det at det skulle komme 150 damer. Alle ble ønsket velkommen med «goody bagger» og lodd da de kom.
Steinar Setten er en entusiastisk kar som leder i LHL Vestby og som regnskapsfører for Vestby Seniorsenter i Vestby sentrum.
Det er på Kraft treningssenter det skjer. Nå har gårdeier for Vestbytorget Ulf Ø. Lund gått inn og sponset 3 måneder med personlig trener for de over 60 år. Treningen er hver lørdag kl. 11.00 - 12.00. Dermed blir det en aldersgruppe med tilrettelagt trening. Allerede er det flere som har meldt seg på, så her gjelder det å være rask.
Det er med stor spenning jeg møter Bodil Holter som er hyret inn som produsent av Vestby spelet. Mona Lødøen, Jørn Svendsen og Tore Rahn er i styret til Vestby Historielag. De har fått låne en håndskrevet dagbok som omtaler perioden 1892 – 1902 for hele kommunen.
Legges frem i et år som er preget av ekstrem usikkerhet. Det eneste som er sikkert, er at både offentlig og privat sektor er inne i «syv magre år».
Det har vært flere som har vært i lokalene opp gjennom årene i Garderveien 90, som eies av Gunvald Andersen. I andre etasje er Follo Mustang Klubb.